SV: Godt nytår, og Mars fra Egeskov.

  • From: "Jens Jacobsen" <skaar@xxxxxxxxxxxxx>
  • To: <astrolist@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 1 Jan 2010 14:43:29 +0100

Hej Niels.

Min focusseringsteknik er egentligt meget gammeldags ;-) Jeg lærte
engang af Viggo Pedersen, Thisted, at en af succeskriterierne ved
planetfotografering (det var dengang man brugte film) var at man skal
focussere mellem hver optagelse. Det har jeg holdt ved, og jeg sidder i
grunden konstant og jager focus, selv endda mens AVI'erne optages. Så
jeg bruger øjets evne til at se fine detaljer i optagelserne, og så hele
tiden at jage focus..

Det er det hele!

Mvh
Jens