SV: [ANN] Teleskop, montering og tilbehør til salg

  • From: "Henrik Delfer" <henrik@xxxxxxxxxx>
  • To: <astrolist@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 24 Feb 2010 17:39:57 +0100

Øhhh - jeg prøver igen... denne gang i ren text... Astrolist er åbenbart
ikke så glad for HTML:

-------------------

Det har taget lang tid at nå frem til denne erkendelse, og det har ikke
været nemt... men mit teleskop er for stort til mig, og de muligheder jeg nu
engang har for at komme omkring med det. Jeg bor (som nogle måske ved) i
lejlighed på Østerbro, og uden bil er det lidt vanskeligt at komme "rundt"
med alt udstyret.

Jeg har derfor besluttet mig for at sælge mit teleskop. Det betyder ikke,
jeg opgiver amatørastronomien - slet ikke - for jeg skal naturligvis have et
andet teleskop. Det skal bare være lidt mindre og mere håndterbart. Hvornår
ved jeg ikke endnu - men et nyt teleskop... det skal jeg have.

I mellemtiden giver det dog ikke megen mening, at mit nuværende bare står i
kasser i kælderen. Derfor sætter jeg det nu til salg, i det håb, at andre
kan få glæde af dette pragtfulde instrument.

Jeg har lavet en side på nettet, der beskriver hele "pakken" samt
enkeltdelene:

http://nattehimlen.dk/teleskopsalg/

Det hele fremstår som nyt i exceptionel god stand (jeg passer MEGET godt på
mine ting), og sælges til næsten halv pris (i forhold til nyprisen).

Jeg foretrækker at sælge det hele som en samlet "pakke". Alt er indkøbt så
det passer sammen. Der er tre store kasser med formskåret skum til sikker
opbevaring og transport af teleskoperne samt en okularkasse til tilbehør.
Der er tale om TO teleskoper, monteret på en Dual Saddle indkøbt fra Ken's
Rings, hvor det ene teleskop kan bruges som guideteleskop. Der medfølger et
Philips SP900N webcam og en Shoestring GPUSB adaptor, så man kan bruge en
bærbarcomputer til at guide opstillingen med. Ønsker man at tage billeder
med sit DLSR kamera, skal man blot købe en T-ring, hvis man ikke har Nikon,
for så følger der en Nikon T-Ring med. Der er også solfilter, okularer og
alskens andet tilbehør, så opstillingen kan bruges til både
astrofotografering såvel som visuelle observationer.

Er det ikke muligt at finde en køber til den samlede "pakke", er jeg også
villig til at sælge delene individuelt. Jeg vil dog gerne give det en chance
- at finde en samlet køber - så derfor får et samlet salg "fortrinsret" frem
til d. 15/3-2010. Er der ikke fundet en køber til hele "pakken" på det
tidspunkt, sælges delene efter "først-til-mølle" princippet. Hvis du derfor
er interesseret i at købe enkeltdele, er du velkommen til at lægge "billet
ind" på disse allerede nu, men jeg kommer der en samlet køber, får
vedkommende fortrinsret.

Har du spørgsmål er du velkommen til at ringe på 27 48 95 80 eller sende mig
en e-mail.

De bedste hilsner / With best regards
Delfer
http://delfer.dk/