Re: "Polar radius"

  • From: Michael Quaade <mq@xxxxxxxxxxxxxx>
  • To: astrolist@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Mon, 12 Apr 2010 15:39:33 +0200

Hej Rud
Jeg vil gætte på at det kan kaldes polradius eller måske polær radius. Er
det vigtigt at det kun står i ét ord? Ellers ville jeg nok skrive "radius
over polerne", "radius til polerne" eller lignende -- afhængigt af den
omgivende tekst. Der findes mig bekendt ikke noget veletableret dansk ord.

mvh Michael