[ANN] Nyt produkt fra Jacobservatoriet

  • From: Jacob Schultz <jacob@xxxxxxxxxxxxxxxxxxx>
  • To: astrolist@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Mon, 1 Feb 2010 20:32:56 +0100

Hen over vinteren har jeg ikke haft så meget tid i observatoriet, til
gengæld har jeg brugt tiden på at udvikle et Bluetoothmodul til
teleskopmonteringer!

Er du træt af at snuble i ledninger i mørket, så er det måske noget
for dig. En lille boks klikket på monteringen i stedet for
håndkontrollen, og du kan derefter trådløst betjene monteringen fra en
PC. Det virker på samme måde som en EQ Direct, bare uden kabler.
EQASCOM/EQMOD bruges derefter til at betjene teleskopet med, gennem
dit yndlings planetarieprogram!

Se mere her:
http://www.jacobservatoriet.dk/shop/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=7&category_id=2&option=com_virtuemart&Itemid=63

Moduler er indbygget i plastkasse, med RJ45-tilslutning. Elektronikken
er opbygget på professionelt fremstillet print.

Mvh
Jacob Schultz / Jacobservatoriet