Ny artikel om Månen (foto)

  • From: Jesper Grønne <fotojesper@xxxxxxxxxxxxx>
  • To: astrolist@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Thu, 10 Dec 2009 17:24:10 +0100

Jeg har begået en artikel om Månen, som måske (forhåbentlig) kan
interessere nogen.
Det er lidt i anledning af astronomiåret, at jeg vil forsøge at få
flere fotografer til at opdage motiverne på himlen.
Artiklen kører derfor mest på dét at fotografere Månen samt
efterbehandling, stacking m.v., men kommer også godt rundt omkring
Månen - bl.a. historisk, og der er masser af billeder og grafik.

Artiklen er lagt på Canon Danmarks fotosite http://www.canoneos.dk
Canon synes desværre at man skal tilmeldes sitet for at bruge det. Det
skal man jo mange steder, og det er i øvrigt helt ukompliceret, så
hvis du har lyst at læse artiklen, så skal du bare tilmelde dig sitet.

Her er et enkelt billede fra artiklen, det er et kompositbillede af
den 2 dage gamle måne, den mørke jordskin side er stacket af godt 40
skud, den belyste del og stjernebaggrunden er 2 enkeltskud.
http://astrophoto.dk/gallery/displayimage.php?pos=-662

Med venlig hilsen

Jesper Grønne.