Re: M-51

  • From: Mikael Svalgaard <mikael.svalgaard@xxxxxxxxx>
  • To: astrolist@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Sun, 13 Mar 2011 23:03:33 +0100

Hej Michael
spændende, at du lige har et system der ligner mit kommende så meget! Jeg
agter helt at fjerne den fokusser der kommer med teleskopet. Fokus justering
opnår jeg kun vha. FLI's DF-2 fokusser der har 5mm travel range og som er
meget stærk. For at få min chip meget tæt på den korrekte afstand vil jeg
bruge spacer ringe hvoraf mindst een (og sikkert to) skal laves specielt til
min opstilling.

Kikkerten monteres på en Takahashi EM-200 ækvatorial opstilling og jeg håber
slet ikke at behøve at guide på EM-200 men kun nøjes med AO-8'eren.

Hvad er dine erfaringer med effekten af 5-10Hz guidinger på AO8? Hvad gør de
ved din FWHM?

mvh. Mikael