Re: M-51

  • From: Mikael Svalgaard <mikael.svalgaard@xxxxxxxxx>
  • To: astrolist@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Sun, 13 Mar 2011 11:43:08 +0100

Hej Torben,
I har FWHM=3; er det pixels eller buesekunder?

Hvorfor bruger I kun korte integrationer - er der problemer med tracking?

Jeg har købt et Astro Tech 8" RC og vil gerne bruge et system som følger:
http://www.leif.org/mikael/at8rcbackfocus.gif

Ikke inkluderet på illustrationen er det SBIG Remote Guide Head som skal
sidde på siden af MOAG'en. Idéen er, at jeg gerne vil 1) guide på ufiltreret
lys, 2) guide 5-10 gange i sekundet vha: AO8 enheden. Jeg glæder mig til at
komme igang, men det bliver nok kun til indledende øvelser på denne side af
sommeren.

Har I problemer med feltets fladhed; f5 er trods alt ret hurtigt?

Meget flot billede I har af en 'typisk session' med whiskey flasken
diplomatisk anbragt midt imellem jer! Det må være skønt at have et rigtigt
observatorium. Jeg slæber det hele op og ned ad kældertrappen, suk....

mvh. Mikael