Re: M-51

  • From: Mikael Svalgaard <mikael.svalgaard@xxxxxxxxx>
  • To: astrolist@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Sat, 12 Mar 2011 22:25:30 +0100

Hej Torben
mægtig flot billede!! Såvidt jeg kan regne ud har I 0.84" pr. pixel, er det
korrekt? Det er meget tæt på mit kommende system. Hvor stor er en umættet
stjernes FWHM på jeres optagelser? Kan du give et tal for korte (2-3 sekund
eksponeringer) og for lange, guidede eksponeringer?

Jeg spørger fordi jeg selv er ved at opgradere fra fokal længde 640mm til
1600mm (4" f6.4 -> 8" f8) og jeg er spændt på hvad jeg kommer til at opnå...

-mange hilsener, Mikael Svalgaard
www.leif.org/mikael