Re: M13 skudt som en planet

  • From: Mikael Svalgaard <mikael.svalgaard@xxxxxxxxx>
  • To: astrolist@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Mon, 30 May 2011 12:53:07 +0200

Tak for det Frank, nu virker det. Flotte resultater du fik. Jeg er enig i
det du siger med eksponeringstider<<1sec, teleskop=stor og farver=meget
svært!
Mine erfaringer siger at jeg næsten altid kan tage en sekvens hvorfra en
'næsten' fejlfri Airy struktur fremkommer. Se f.eks. det nederste billede på
side 3 i denne rapport (taget med en 8" RC):
http://www.leif.org/mikael/at8rc_focal_plane_pos.pdf

-mvh. Mikael