Re: M13 skudt som en planet

  • From: "Torben Taustrup" <ttau@xxxxxxxxxx>
  • To: <astrolist@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sun, 29 May 2011 17:25:48 +0200

Hej Mikael

Flot optagelse! Det er hul igennem - lige ind til midten.
Det er en ganske imponerende opløsning du har fået ud af den
stack. Jeg har sammenlignet med vores optagelse, og
forskellen er ret markant - faktisk vil jeg fraråde, at man
bruger vores til at sammenligne med ;)
Med den teknik er det meget afgørende, hvor god seeing der
er. Ingen tvivl om, at der er muligheder med den teknik -
men den kræver også, at optikken er linet helt perfekt op.