Re: M13 fra sidste år . og grøn-balance

  • From: Henrik Rosenørn <hrjo@xxxxxxxxxxxx>
  • To: <astrolist@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 22 Apr 2010 21:16:33 +0200

Hej Michael

Rigtigt flot billede!
Lidt flere korte eksponeringer stacket kan det du virkelig sparke må.. du
ved :O)
Hvad har du brugt til fokuseringshjælp - kun liveview eller..?

Jeg var også ude at tage nogle hurtige skud forleden med en billig kikkert*,
til en artikel om begynder-astrofoto.
Herunder også M13 OG en anden som blev grønlig

Her var M13 10x15 sekunder v/1600ISO.
http://www.astronomibladet.dk/images/stories/M13stack.jpg
og en anden samme aften  8x40sekunder v/1600ISO
http://www.astronomibladet.dk/images/stories/M97-M108-stack.jpg

De har fået stort set samme behandling og ikke pillet ve farvebalancen, men
aligevel er M97 blevet ret grønlig
Pudsigt egentlig

Men lidt flere fra samme aften  nu vi er ved det:
http://www.astronomibladet.dk/images/stories/M81-82-stack.jpg (10x40sek
v/1600ISO)
http://www.astronomibladet.dk/images/stories/M51-stack-edit.jpg (10x40sek.
v/1600ISO)
http://www.astronomibladet.dk/images/stories/M101stack.jpg (12x40 sek)

* Explorer 150 på EQ3-2 med RA. DC motor, T2 ring, en bartinov maske og
Canon 500D v/1600 ISO

Mvh

Henrik
www.astronomibladet.dk