Re: Lysende objekt og supernova

  • From: Gert Eriksen <gert.eriksen@xxxxxxxxx>
  • To: "astrolist@xxxxxxxxxxxxx" <astrolist@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sun, 16 Oct 2011 00:50:45 +0200

Hej Torben,

Jeg oplevede ligende lysende objekter i Greve omkring kl. 21.30 - 21.45. Ca.
10-15 objekter bevægede sig fra SØ mod NØ.  I første omgang troede jeg det
drejede sig om satelitter, da hastigheden passede nogenlunde, men de var
tydeligvis i meget lavere højde.
I min prismekikkert kunne man se at det drejede sig om små varmluft balloner,
sandsynligvis kineske papir lygter e.l.
En meget spooky oplevelse. Der må havde være mange andre, som også observerede
dem i Greve. Det kan ikke være de samme som du så i Århus, så er det er særlig
mærkedag for papir lygter i dag?

Mvh
Gert Eriksen