Re: Krabbetågen - mere luminans

  • From: "Torben Taustrup" <ttau@xxxxxxxxxx>
  • To: <astrolist@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sun, 30 Jan 2011 17:57:14 +0100

Nåmen så bliver det jo spændende at se, om problemet med
sildeben er løst. Det bliver vist ikke superklart i nat -
men sikkert godt nok til en test. I øvrigt lurede vi lidt
på, om støjen kunne komme fra en mobiltelefon, og en teori
om, at det kunne være almindelig netstøj har også været
fremme.
Du har ret mht. støj i billedet. Vores guidekamera
producerer et ret støjfyldt billede, når det kører med kort
eksponeringstid. Det er jo klart, at støjen vil udgøre en
større del af signalet, når man kører med kortere
eksponeringstid - men nu skal billederne fra dette kamera
kun bruges til guiding, så det er da til at leve med, så
længe man kan se, hvad det forestiller.

Ja, fugt og loddetin er en uheldig cocktail - der var i
øvrigt også spor efter et dyr, som laver et tyndt spin, for
der er fin gennemtræk ved stikket for guiding.

mvh
Torben