Re: Kamera

  • From: Søren Madsen <masteroftheuniverse2008@xxxxxxxxx>
  • To: astrolist@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Thu, 18 Mar 2010 08:08:04 +0100

Hej Hans!

Det bedste køb du kan gøre et et eller andet modificeret kamera, så du får den
fulde h-alpha følsomhed. Det gør virkelig en stor forskel til mange billeder.
Jeg bruger selv et modificeret 350D, som jeg købte brugt hos Astronomiser. De
nyere modeller fra Canon har mindre støj, mindre amp-glow, nogle 14bit DAC og
så er der vist også mange som er glade for Live View til focus og evt
planet-foto. Jeg ville gå efter et nyere modificeret Canon, gerne brugt. Eller
et ældre modificeret, f.eks. 350D, hvis der skal spares lidt.

Hvis du har lidt flere penge, kunne du overveje et af de nye CCD-kameraer med
KAF8300 som har, efter min mening, en rimelig størrelse og fås i monokrom
udgave. De er ikke helt så dyre, dog stadig langt over mit budget :(

Held og lykke med købet,
Søren