Re: [Kafforum] H-Alpha Capture 25. Juni: stor protuberans pos. Kl.12

  • From: Erik Persson <erik@xxxxxxxxx>
  • To: astrolist@xxxxxxxxxxxxx, kafforum@xxxxxxxxxxxxxxxx
  • Date: Tue, 31 Jul 2012 10:09:14 +0200

Hej Alle.
Har her i dag kl. ca. 9.10 været ude og nyde synet af Solen i H-Alpha
med 90mm'en.
Der er nu to store protuberanser på hhv øst og vestsiden.

Den ene af disse er en hel del større end den der blev omtalt forleden
dag. Den ene strækker sig fra
100-110º Øst, den anden fra 257-270º Vest. Herudover er der en hel del
mindre protuberanser.

Så det er bare om at komme ud og nyde synet hvis muligheden byder sig.

Vh.
Erik

PS: Se også Mikael "cool-cat's" 3D og time lapses på
http://www.forum.2astro.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=7140

*<pop_profile.asp?mode=display&id=670>*