Re: Jamen hvad ER det for små prikker ?

  • From: "Frank Larsen" <frank@xxxxxxxxxx>
  • To: astrolist@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Mon, 26 Oct 2009 11:12:38 +0100

Hej igen

For sjov skyld tjekkede jeg lige op og mindsanten om der ikke var en Swift
trigger med optisk
efterglød d. 20/10-2009 som er optagedatoen?? for jespers billede:

gcn circular no. 10048, 10050, 10051, 10052, 10053, 10054, 10056, 10058, 10060,
10076
http://gcn.gsfc.nasa.gov/gcn/gcn3_archive.html

Første entry:
http://gcn.gsfc.nasa.gov/gcn/gcn3/10048.gcn3
Sidst i meddelelsen står koordinater. tidspunt står i starten.

Jeg vil overlade til andre at tjekke tidspunkt og koordinater.
eftergløden har været maksimalt mag 15.5 - så det er næppe den Jesper har
fanget - men det er da
et tjek værd ;o)

RA(J2000)  =  11:42:55.18 = 175.72993
DEC(J2000) = +50:58:41.9  = 50.97831
tidspunkt: 21:36:44 UT og 45sekunder frem

mvh

Frank Larsen