Re: IT: test med æ ø å / ÆØÅ

  • From: Jesper Thorup Nielsen <astrolist@xxxxxxxxxxxxxxx>
  • To: astrolist@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Wed, 04 Nov 2009 13:24:54 +0100

Det ser ud til at du sender mailen som "text/plain; charset=UTF-8" Men
jeg mener at Outlook normalt bruger "text/plain; charset=iso-8859-1" så
hvis din Outlook forventer indkommende mail er iso-8859-1 så går det galt.

Jeg bruger selv Thunderbird, og har ikke problemer med at læse indlæg
med forskellig tegnsæt. En hurtig gennemgang viser at det bruges
forskellige tegnsæt, de mest fremhærskende er følgende, med klar
overvægt af "iso-8859-1"

Så jeg tror at det er en opsætning i din Outlook

mvh
Jesper