Re: Hvor er vi på vej hen?

  • From: "Torben Taustrup" <ttau@xxxxxxxxxx>
  • To: <astrolist@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sun, 13 Feb 2011 11:44:46 +0100

Hej Henrik

Tak :)

Jeg synes at det er i orden at slagte hellige køre, hvis man
har lyst til en saftig bøf.
Måske er der ikke så meget gang i klubberne, men til gengæld
fornemmer man helt klart, at der er gang i den astronomiske
interesse, når man går ind på de forskellige fora, som vi
alle har adgang til.

Der er jo rigtigt, hvad du skriver - der er ikke ret mange
unge medlemmer i klubberne, og dette er en indikator, som vi
skal tage seriøst.
Vi hører kun fra de unge, når de på skolen har fået en
opgave af astronomisk karakter ;)

Vi skal naturligvis ikke forhindre folk i at komme til
klubmøder, hvis de har lyst til det, men hovedparten af
aktiviteterne foregår stadig uden for klubhuset.

Jeg er selv medlem af en lille eksklusiv gruppe, som vi
kalder "De Aktive". Vi ser syv mand, som jævnligt mødes
privat - på skift hos hinanden. Vi betragter os, som navnet
astrofotografer, og med alt, hvad det indebærer.
Vi hygger os gevaldigt på vores møder, der i kraft af rammen
både åbner mulighed for visning af de seneste billeder på
storskærm, gennemgang af forskellige
billedbehandlingsteknikker, løsning af problemer omkring
udstyret samt en generel gennemgang af verdenssituationen -
jo, der skal være plads til det hele.
Derudover er der selvfølgelg også en mere kulinarisk side af
sagen, hvor der er lidt godt til ganen - så dette koncept
kan jeg varmt anbefale. Risikoen for at der kommer støv ud
af munden ved disse møder er udelukket ;) - man kunne måske
kalde den (G)Astronomisk Klub.

mvh
Torben