Hjælp til en fotograf

  • From: Jesper Grønne <fotojesper@xxxxxxxxxxxxx>
  • To: astrolist@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Thu, 6 Jan 2011 11:32:46 +0100

Hej Alle.
Jeg er blevet kontaktet af en professionel fotograf i Københavnsområdet Jakob
Mydtskov, der har fået til opgave at lave nogle still-billeder i forbindelse
med nogle TV-optagelser i infrarødt lys.

Han ville købe et 450D/500D eller lignende og få fjernet chipfilteret, så det
kan optage infrarødt, med et Astronomik PlanetPro742 clipfilter.

Problemet er at han skal bruge det på mandag og Visual Service kan ikke nå at
lave et kamera klar.
Jeg har tilbudt at han kan låne mit PlanetPro742 filter men mit gamle 20D har
ikke live-view, så det kan han ikke anvende. Mit 5D II kan heller ikke bruges,
da det er forsynet med et Astrodon Inside filter med ir-cut.

Er der nogen der har et Canon DSLR hus, hvor det originale chipfilter er
fjernet (og ikke erstattet med et andet), som har live-view, og som vil udleje
det til fotografen, han betaler meget gerne for leje af kameraet.

Hvis du kan hjælpe fotografen, kan jeg gi´ dig hans telefon-nr. og mailadresse
i en mail.

venlig hilsen
Jesper Grønne.