Re: Hjælp til beregning af højde

  • From: Jesper Grønne <fotojesper@xxxxxxxxxxxxx>
  • To: astrolist@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Tue, 19 Oct 2010 20:07:06 +0200

Tak Torben, tak for det.

Jeg kan i øvrigt vise en ny videosekvens jeg lavede i går.
Det er fra det kraftige burst, jeg var så heldig at fange den 11/10 mellem kl.
23:13 og 23:18.
Der er 29 frames i videoen, de er optaget i 14 bit RAW 16 megapixels, iso 4000,
8 sek. exponering f/2,8. (bare for dem der måtte være interesseret i data)
Alle frames er først justeret i farve, kontrast mv. og konverteret til 16 bit
tiff, derefter induviduelt støjbehandlet med Neat Image. Disse filer er
derefter sat sammen til en videosekvens og exporteret i full-HD 1080 format.

Filen fylder 7,7 MB:
http://www.fotojesper.dk/Aurora_dance.mov

Det danser flot derudaf, gad vide om valsetakt egentlig passer bedst, hvis man
skulle sætte musik til ?

mvh
Jesper.