Re: Fotostat

  • From: ole fastrup <morkemand1@xxxxxxxxx>
  • To: astrolist <astrolist@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 15 Oct 2013 20:46:45 +0200

Hej
Mange tak for de kreative svar! Og mange tak for tilbuddet fra Hans Jørn!
Men det er ikke det, jeg er på jagt efter - beklager.
Billedet skal hænge i min stue. Det er derfor ikke et astronomibillede i
fantastisk opløsning af en enkelt tåge, kuglehob, galakse el. lign. Der var
noget i den rigtige retning i Hubble-billederne.
Men
billedet på museet var i sort/hvid.
Der var en masse kulsort luft mellem stjernerne, som havde de nydeligste
spikes.
Der var adskillige galakser, som vel var max 3-4 cm på fotoet.
Jeg kan desværre ikke huske navnet på museet og det billede vi tog er så
elendigt, at det ikke vil fortælle noget som helst.

Andre bud - eller skal jeg tage til Lissabon igen?

Ole