Foredrag med Al Nagler - stifter af TeleVue - fader til verdens bedste okularer

  • From: Niels Haagh <nth@xxxxxxxxxxxxxxxxx>
  • To: astrolist@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Sun, 27 May 2012 10:10:22 +0200

Kære Alle,
Københavns Astronomiske Forening vil gerne i samarbejde med Track The Stars
invitere ALLE danske amatørastronomer til:

*Foredrag med
**Al Nagler
** **stifter af TeleVue og fader til verdens bedste okularer og Astrografer.
***

*
*

I midten af Juni måned besøger Al Nagler København og i den forbindelse vil
han holde et foredrag i Københavns Astronomiske Forening:

*"Giant Eyepieces that Swallow Spacecraft"*

Foredraget vil tage udgangspunkt i Al?s baggrund som amatør teleskop bygger
og hans tid som optisk designer for NASA. Under månelandingsprogrammet
arbejdede Al med at designe specielle visuelle simulatorer til
astronauterne. Derudover vil Al komme ind på udviklingen af Televue og
deres mange skelsættende produkttyper. Efter foredraget vil det være muligt
at stille spørgsmål.

Lørdag den 16. Juni 2012 kl. 10.30

Ordrup Gymnasium, Kirkevej 5, 2920 Charlottenlund.

Gode parkeringsforhold, tæt ved S-toget.

Se invitation i PDF format her:

http://dl.dropbox.com/u/1627137/kaf%20fotogruppe/Foredrag%20med%20Al%20Nagler.pdf

Jeg håber I vil benytte denne enestående chance for at møde en af de
største personligheder inden for amatørastronomien. På gensyn den 16. juni
2012.

I må meget gerne sende mig en mail og tilmelde jer så vi kan planlægge
arrangementet bedst muligt.

Med venlig hilsen

KAF, TTS
Niels T. Haagh