Re: Den elektroniske bog

  • From: Henrik Rosenørn <hrjo@xxxxxxxxxxxx>
  • To: <astrolist@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sat, 24 Apr 2010 22:41:09 +0200

Joeh den er ret interessant.
Så kan man læse www.astronomibladet.dk på toilettet :o)

Men ikke ret mange gider købe/bruge sådan en når den kun har eet formål.
Så tror jeg mere på mere all-round HW som iPad (Se
http://www.apple.com/dk/ipad/), som allerede var solgt i 100.000 ex. på den
første uge!
Som altid vil der komme et hav af afskygninger til enhver smag lige fra
mobiltelefon-format til netbooks

Så det der mangler før de kan overtage bøgernes rolle er en standard,
rettighedssikring og så naturligvis at forlagene stiller alle udgivelserne
til rådighed i ebog-format.
Bibliotekerne har faktisk allerede en elån service!
På samme måde som musikbranchens migration fra CDere til til mpg-downloads.

Mvh Henrik