Re: Den elektroniske bog

  • From: "Flemming R. Ovesen" <fro@xxxxxxxxxx>
  • To: astrolist@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Sat, 24 Apr 2010 13:30:39 +0200

Hej Torben !

Hvis du er tilfreds med et kontrastforhold på 1:7 en
opdateringshastighed på 0,74 sek & nul farver samt en masse
begrænsninger - jævnfør "so ein Ding" - så har vi afløseren ;-)

Der er dog forbedringer på vej:
http://ing.dk/artikel/108240-nu-bliver-det-elektronisk-blaek-endelig-bedre

Det største problem med sådanne dimser er imidlertid ikke teknisk, men
mere at enes om standarder, ikke
indlægge alle mulige begrænsninger fordi man skal tjene penge, samt
endelig langtidsholdbarheden.
En gammeldags papirbog, kan man læse lige så længe man vil, og nogle kan
endda holde hundredevis af år.
Det er lidt det samme problem som med andet digitalt materiale, som kun
kan læses så længe man
har apparatet dertil.
Der varer såmænd nok heller ikke længe for nogen udvikler en virus der
kan gå på læsedisplays...

Jeg tror ikke læsedisplays vil udkonkurrere de papirbaserede medier -
blot blive et supplement.
Ligesom fjernsynet jo heller ikke blev enden på biograferne o.s.v.

Hvad vi skal bruge dimsen til i astronomisk sammenhæng ved jeg ikke...

Mvh
Flemming

--
Flemming R. Ovesen