Carl Zeiss 130mm Binokular og 150mm Binokular

  • From: Erik Persson <erik@xxxxxxxxx>
  • To: astrolist@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Wed, 16 Mar 2011 22:03:21 +0100

Hej Ole og Torben
Kedelig du ikke fik et kig til stjernerne i den 40 x150mm prismekikkert.

Binokular instrumenter i den størrelse finder man som regel på steder som
du nævne. Her bruges de som regel til skibs og flyobservation.

Her en af slaksen med flere forstørrelser// fra 2" vidvinkel okular./
/http://www.2astro.dk/images/Forum/Astro150mmBinokular.jpg

Trods 130mm og f/10, er max forstørrelse under 100x ( der er 3 okular i
hver okularrevolver )
Jeg stoler på zeiss optikken tegner fint, selv hvis nogen skulle finde
på at rette den op på
stjernehimmelen.

zeiss binokular 130/1300mm
http://www.forum.2astro.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=6050