Re: Astrofotos Avnø

  • From: "Mogens Zachariasen" <mogens@xxxxxxxxxxxxxxx>
  • To: <astrolist@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 12 Oct 2010 22:40:36 +0200

Hej Michael,

Ja,  det var det - (de fine stjerner helt ude i hjørnerne),  som imponerede
mig,  så jeg måtte spørge.

Har lige bestilt SXVR-M26C og Hypertar til en C11 Edge HD, så det er godt at se
eksempler på at det kommer til at virke.
CCD'en på M26C er kun lidt større end din, så det skal nok gå.

Og ja,  det kunne være fantastisk med et stort full frame, billedfelt.  Det må
de prøve at arbejde på :o)

Mvh
Mogens

Hej Mogens

Det er helt ubeskårede billeder, og som du ser giver hyperstaren et
flot fladt felt og skarpe stjerner helt ud til kant. Eneste anke er,
at den ikke kan tage en full frame DSLR :-) Det havde været endnu
vildere.

Mvh
Michael

>>> http://dl.dropbox.com/u/5290132/Avn%C3%B8%20reducerede/CombineFilesExcAvg%20M42.jpg