Re: Astrofotos Avnø

  • From: "Mogens Zachariasen" <mogens@xxxxxxxxxxxxxxx>
  • To: <astrolist@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 12 Oct 2010 16:35:46 +0200

Hej Michael,

Flotte optagelser.

Ser ud til at det kørte godt, plus at du har god fokusering og et kamera som
ser ud til at passe perfekt til dit Hyperstar
setup.

Spørgsmål:   Har du beskåret billederne,  eller er det det hele ubeskårede
billedfelt vi ser ?

Mvh
Mogens

Hej Viggo

Ja, det fungerede helt perfekt i lørdags. Jeg har tidligere haft
problemer med at guide, men de er væk nu, efter at jeg bare bruger
STV's E-finder, dvs. en lille 100 mm f4 linse på guidehovedet. Den
guider helt utroligt. Nu står alle stjerner samme sted på alle frames,
og jeg tror jeg smed 4 frames ud i alt, 1 pga berøring, 1 pga
laserlys, 1 pga rødt lys og 1 pga et fly, mn ingen pga dårlig
guidning!

ps. jeg har ikke glemt det med øllen.

Mange hilsner
Michael