Re: Astrofotos Avnø

  • From: Michael Rask <aggamich@xxxxxxxxx>
  • To: astrolist@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Tue, 12 Oct 2010 16:02:24 +0200

Hej Viggo

Ja, det fungerede helt perfekt i lørdags. Jeg har tidligere haft
problemer med at guide, men de er væk nu, efter at jeg bare bruger
STV's E-finder, dvs. en lille 100 mm f4 linse på guidehovedet. Den
guider helt utroligt. Nu står alle stjerner samme sted på alle frames,
og jeg tror jeg smed 4 frames ud i alt, 1 pga berøring, 1 pga
laserlys, 1 pga rødt lys og 1 pga et fly, mn ingen pga dårlig
guidning!

ps. jeg har ikke glemt det med øllen.

Mange hilsner
Michael