Re: Astro-Forum

  • From: Bjarne Thomsen <bjarne.thomsen@xxxxxxxxx>
  • To: astrolist@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Fri, 17 Jul 2015 20:27:53 +0200

Hej Torben

De arbejder med sagen. De har sandsynligvis flere web-servere
på samme IP-adresse, så man kan ikke bare angive det
"Canoniske" navn eller den tilsvarende IP-adresse.
Det åbner så spørgsmålet: hvor befinder astro-forum.no
serveren sig i virkeligheden? .no er jo et andet rod-domæne
end .dk.

Bjarne

On 2015-07-17 19:41, Torben Taustrup wrote:

Hej Bjarne

Man kan da pinge den.

-----Oprindelig meddelelse----- From: Bjarne Thomsen
Sent: Friday, July 17, 2015 7:24 PM
To: astrolist@xxxxxxxxxxxxx
Subject: Re: Astro-Forum

nslookup astro-forum.dk
Name: astro-forum.dk
Address: 87.238.248.57
ISP Azero A/S - InterXion
Domain andersenit.dk
whois andersenit.dk
Registrant
Handle: AA8560-DK
Name: AZERO A/S
Address: Skj�rringvej 8
Postalcode: 8464
City: Galten
Country: DK
Phone: +4538195017
Der er tilsyneladende ingen web-server
kørende på denne IP-adresse.
Så hvad er problemet her?

Bjarne

On 2015-07-17 18:05, Henrik Rosenørn wrote:
Det erd er sgtadig:

Who-is:
---

Domain: astro-forum.dk <http://astro-forum.dk>
DNS: astro-forum.dk <http://astro-forum.dk>
Registered: 2007-07-13
Expires: 2015-07-31
Registration period: 1 year
VID: no
Dnssec: Unsigned delegation

Registrant
Handle: AS25079-DK
Name: Astronomisk Selskab
Address: Nørrebrogade 7 A 3 tv.
Postalcode: 2200
City: København N
Country: DK
Phone: +45 21 44 06 12

Administrator
Handle: AS25081-DK
Name: Astronomisk Selskab
Attention: Steen Traberg-Borup
Address: Nørrebrogade 7 A 3 tv.
Postalcode: 2200
City: København N
Country: DK
Phone: +45 21 44 06 12

Den 17. juli 2015 kl. 18.00 skrev Bjarne Thomsen

Hvad skete der med .dk domænet?

<http://astro-forum.no>
<http://astro-forum.no>

> Address: 108.166.117.240
> Latitude & Longitude 41.850030, -87.650050 (41°51'0"N
87°39'0"W)

<http://astro-forum.no>
> Additional information:
> Created: 2015-07-16

> [...]