10" Th. Cooke & Sons

  • From: ole fastrup <morkemand1@xxxxxxxxx>
  • To: astrolist <astrolist@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 5 May 2011 23:05:24 +0200

Beklager, men jeg har een oplevelse mere!
Jeg har dermed haft tre astronomiske oplevelser i England. Men vi nåede skam
også det, vi ville, nemlig at se på engelske haver!
Oplevelsen:
 Jeg har jo forsket i Cooke & Sons, da firmaet har fremstillet opstillingen
til Urania Kikkerten. Diverse søgemaskiner i Danmark har ikke rigtig  givet
noget, når bortses fra hits til NAFA:)
Men i England gav en Google-eftersøgning nogle meget spændende hits! Disse
vil kunne bruges, hvis der bliver lavet et tillæg til bogen om Urania
Kikkerten. Måske til Urania Observatoriets 25 års jubilæum.

Wikipedia nævner et par 10" refraktor, men ikke Aalborgs. Hvordan ændrer man
på det? Som skrevet før er det den engelske og ikke den danske, som
overhovedet omtaler Cooke & Sons...?

Mørke hilsener

Ole