[ascoders] Re: Komponenten

  • From: Arne Oberländer <we10a@xxxxxx>
  • To: <ascoders@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 21 Oct 2003 10:15:23 +0200

Hi Andreas,

ich hatte leider immer noch keine Zeit, dass wirklich in allen Einzelheiten
zu prüfen, aber von MM selbst kommt folgende Aussage:

"The v2 components were written to comply with several web standards
(regarding events, styles,
getter/setter policies, and so on) and are very different from their v1
counterparts that were
released with Macromedia Flash MX and in the DRKs that were released before
Macromedia
Flash MX 2004. V2 components have different APIs and were written in
ActionScript 2.0.
Therefore, using v1 and v2 components together in an application can cause
unpredictable
behavior. For information about upgrading v1 components to use version 2
event handling,
styles, and getter/setter access to the properties instead of methods, see
Chapter 5, "Creating
Components," on page 565.
Flash applications that contain v1 components work properly in Flash Player
6 and Flash Player
7, when published for Flash Player 6 or Flash Player 6 release 65. If you
would like to update your
applications to work when published for Flash Player 7, you must convert
your code to use strict
data-typing. For more information, see "Creating Classes with ActionScript
2.0" in ActionScript
Reference Guide Help."

... gefunden in der Datei "fl_using_components.pdf", die man als Beilage zur
FMX2004 - Testversion bekommen kann.
Ich kann mir auch nicht vorstellen, dass es - wg. o.g. Begründung - anders
funktioniert; für F7 - Movies muss man das "data-typing" sowie die nicht auf
eigene Getter/Setter basierende Form verwenden.
Ich finds nach wie vor nicht schön, wie mit den bisherigen Komponentenbauern
somit umgegangen wird.

Gruß
_____
Arne