[artbox] Трето издание на фестивала Трансевропа в София започна!!

  • From: Mariya Ivancheva <mariya.ivancheva@xxxxxxxxx>
  • To: "artbox@xxxxxxxxxxxxx" <artbox@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sat, 5 Oct 2013 00:05:46 +0200

*Фестивалът “Трансевропа” - за трета поредна година и в София *

*03-07; 14 октомври 2013*

В началото на октомври за трети пореден път в София ще се проведе
трансевропейския политически и културен фестивал
Трансевропа<http://transeuropafestival.eu/>.
От 2010 година насам фестивалът се провежда едновременно в много европейски
градове. София се включва през 2011 и застава във фестивалната програма
наред с градове като Амстердам, Барселона, Белград, Берлин, Болоня,
Братислава, Варшава, Клуж-Напока, Лондон, Люблин, Париж, Прага.

Във всички тези 13 града до края на октомври ще се състоят над 80 събития -
лекции, семинари, интерактивни игри, филмови прожекции и артистични акции.
Фестивалът е координиран от транснационалната организация Европейски
алтернативи и организиран в София с помощта на софийски активисти, Социален
център Хаспел, the fridge, Нов Български Университет.

Третото издание на фестивала Трансевропа <http://transeuropafestival.eu/> в
София ще се състои от 3-ти до 7-ми октомври. Допълнително събитие по
прибемите на миграцията - един все по-актуален въпрос у нас - ще се проведе
на 14ти същия месец.

И тази година събитията са посветени на наболели обществени проблеми като
икономическата и политическата криза в страната ни, в Европа и в света,
предизвикала вълна на протести в България от началото на 2013. Ще обърнем
внимание и на аспектите на резонанс и дисонанс между засилващите се вълни
на емиграция на българи в чужбина и имиграция на все повече чужденци,
търсещи убежище в страната ни.

По време на фестивала ще се опитаме не просто да говорим, но и да мислим и
въвеждаме в действие новите форми на гражданско участие, в търсене на
алтернативи срещу кризата. Наред с това фестивалът се случва и с изглед към
европейските избори и по-мащабния проект - Европейски граждански манифест,
в който Европейски алтернативи участва заедно с други организации,
изготвяйки чрез демократична консултация предложения за една по-социална
Европа на гражданите <http://www.citizenspact.eu/>.

*За контакти: *transeuropa.sofia@xxxxxxxx <transeuropa.sofia@xxxxxxxxx>m

Ето и пълната програма на Трансевропа София:

*ПЕТЪК, 4 ОКТОМВРИ – НЕДЕЛЯ, 6 ОКТОМВРИ*

Емоционални обекти – изложба

Тридневната изложба “Емоционални обекти” е една изложба, в която
представяме предмети, които разказват лична ЛГБТ история.

4 – 6 октомври, 18-21ч, дъ Фридж и Социален център Хаспел, бул. Мадрид 8

* *

*СЪБОТА, 5 ОКТОМВРИ*

Air Time

Локалният софийски пърформънс на международното откриване на фестивала
Трансевропа

За допълнителни материали и актуална програма, моля, посетете:
http://transeuropafestival.eu/programme/activities/move-and-discover/airtime

За повече информация вж по-долу

Пърформанс: 5 октомви, 15:30ч пред Народен театър “Иван Вазов”

*НЕДЕЛЯ, 6 ОКТОМВРИ*

Градски вехтошар III: Картографиране на софийските протести – интерактивна
градска игра

За трета поредна година организираме много успешната и интерактивна игра в
градска среда, като тази година темата е местата на протестите в София.
„Подсказките” и инструкциите ще бъдат уточнени на мястото на срешата – с
поезия от съвременни български поети, създадена специално за събитието.

Начална точка: 11ч., дъ Фридж и Социален център Хаспел, бул. Мадрид 8

*ПОНЕДЕЛНИК, 7 ОКТОМВРИ*

Дясното и лявото в протестите в България през 2013: дискусия със социални
активисти, учени и участници в протестите.

19ч.: дъ Фридж и Социален център Хаспел, бул. Мадрид 8

*ПОНЕДЕЛНИК, 14 ОКТОМВРИ*

Крепостта Европа: Фокус върху проблеми на миграцията @ Нов български
университет

От 10ч.: (Ре-)Позиции: Овча Купел - целодневна прожекция

18-20ч.: Прожекция на тематични филми с кратко въведение и дискусии с
активисти и университетсски преподаватели

Не до там обетованата земя (2011, Hope Housing Project)

Бягство към България (2012, реж. Яница Маринова)

Битката за площад Атика (2010, реж. Ойстейн Боген)

Имиграцията и търсенето на убежище днес са сред ключовите социални проблеми
в българското общество, но държавата не е склонна да признае това. Чрез
това събитие искаме да обсъдим днешните проблеми в имиграционните процеси
касаещи България.

С помощта и участието на преподаватели и студенти от НБУ.

--
M.