[zone01] Reflection

  • From: The_Brain <the.brain.w@xxxxxxxxx>
  • To: zone01@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Sat, 9 Feb 2008 10:40:30 +0100

Ich ab Gestern im Zug mal mein Java Buch weiter gelesen und bin dabei auf
auf Funktion getDeclaredMethod gestoßen. Heute mal ein bisschen gegoogelt
und dann wusste ich auch schon ne ganze menge mehr. Es gibt da so ein
Programmier-Paradigma das sich Reflection nennt, hier ein Ausschnitt dem
dazugehörigen
Wikipedia-Artikel<http://en.wikipedia.org/wiki/Reflection_%28computer_science%29>
:

Reflective programming is a programming paradigm, used as an extension to
the object-oriented programming paradigm, to add self-optimization to
application programs, and to improve their flexibility. In this paradigm,
computation is equated not with a program but with execution of a program.
Other imperative approaches, such as procedural or object-oriented paradigm,
specify that there is a pre-determined sequence of operations (function or
method calls), that modify any data or object they are given. In contrast,
the reflective paradigm states that the sequence of operations won't be
decided at compile time, rather the flow of sequence will be decided
dynamically, based on the data that need to be operated upon, and what
operation needs to be performed. The program will only code the sequence of
how to identify the data and how to decide which operation to perform.

Also jetzt wo wir wissen worüber wir reden; genau das ist es was ich für die
Aufrufe der Aktionen unseres AniDB-Clients (neuer Namensvorschlag war Soahc)
benutzen möchte.
Man beachte auch das
Javabeispiel<http://en.wikipedia.org/wiki/Reflection_%28computer_science%29#Java>aus
dem Wikipedia-Artikel.