Re: [vbs2] Till er alla/Catarina

  • From: YRJA på VBScript.dk <yrja@xxxxxxxxxxx>
  • To: <vbs2@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sat, 6 Dec 2008 11:37:04 +0100

Fy så jobbigt!

Du måste se till att få tag på bra andningskydd dirket - du kan ju inte gå på allergitabletter hela tiden - det blir man ju väldigt trött av har jag hört.

Men du kan samtidigt vara glad att ni HAR torrt hö.
Här var sommaren så fuktig att många inte fick sitt hö torrt och massor möglar nu.
Omöjligt få tag på torrt hö till djuren.
Min väninnan får köra hela vintern nu med ensilage till sina hästar - inte heller så roligt.
Dessutom får hon köra många mil för att få hem det.

Sköt om dig och tack för hälsningen.

/YRJA

Samma här, fått en allergisk reaktion som yttrar sig som klåda i ögon,
ansikte, öron och i luftrören och fruktansvärd trötthet och tungt att andas.
Ont i bröstkorgen, trodde det var hjärtat först men så kom klådan och då
förstod jag att det är allergi.

Är höet som är boven, det är dammigt pga att det blev för torrt när vi
bärgade det och då blir det mycket små
partiklar och frön, när det frasar sönder och det är rena döden för mig.
Så det är dubbel dos av allergitabletter som gäller. Idag har jag legat i
sängen hela dagen, orkar inte med nåt.
Måste köpa andningsskydd också.

Krya på dig
kram Catarina