[vbs2] Re: [vbs2] Lektion 18 B från Åsa med diverse ändringar

  • From: YRJA på VBScript.dk <yrja@xxxxxxxxxxx>
  • To: <vbs2@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 20 Mar 2009 14:03:12 +0100

'Här kommer första 2 problemen.

----------------------------------
'Utgångspunkt för bilden
'-----------------------------------
'bild1L=marg                         Hur ska scriptet veta vilket värde marg
har? Denna uträkning är ju bort-kommenterad + att om den inte vore det sitter
den på fel ställe. Alltså blir bild1L=0
'-----------------------------------
'marginal
'-----------------------------------
marg=1
'-----------------------------------

Tänk på att det som du ändrar - det är DET som du behöver ge exakt värde.
Som här där d förstorar bilden och sen anger att left-positionen ska vara =marg
- deet är den ju redan - fyller alltså ingen funktion

stor1W=stor1W+(bild1W/100)
stor1H=stor1H+(bild1H/100)
if stor1W=<bild1W then
bild1.style.left=marg
 tH=setTimeOut ("sB", 30)
end if

OCH - om så behövs kan man ange ett exakt värde för någo PLUS att skicka vidare
till en annan sub
Se över dina subbar.

/YRJA

>   God morgon Yrja!
>  Lektion 18 B.
>  Har ändrat lite här, tagit bort storleken på bild och textbox, ändrat till
> bild=1.
>  Och även där det stod bild1L efter then.
>  Men när bilden kommer fram så ser det ut som att han skakar lite på huvudet
> innan han börjar flytta sig åt höger.
>  Vi bytte nätaggregatet igår kväll så nu får vi se hur det fungerar. Har bara
> kopierat över det jag behöver till C-disken tillfälligt. Så om den kraschar
> igen så har jag inte kvar rättningarna.
> [...]

06:59:00