[vbs2] Re: [vbs2] Lektion 18 A med lite ändring från Åsa

  • From: YRJA på VBScript.dk <yrja@xxxxxxxxxxx>
  • To: <vbs2@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sat, 14 Mar 2009 22:53:41 +0100

OK - jag accepterar att du gör så här givetvis.
Du har ju tänkt till på tiden så jag ser att det stämmer bra.
:-)

Men jag önskar ändå att du använder dig av hela if-then-else-satsens
möjligheter.

Du kan använda det i alla även om du inte hänvisar vidare till en annan sub.
Visar exempel på sista subben.

if bild1L=>stopp then
bild1.style.left=bild1L
else
 tH2=setTimeOut ("sb2", 30)
end if

Eftersom bild1L ändrar sig så är det ibland inte säkert att det är den EXAKTA
rätta placeringen (det står ju > som betyder större än) så det kan vara någon
pixel fel och det vill vi ju inte.
Därför är det bra om man istället för att skriva bild1.style.left=bild2L
skriver in den RÄTTA placeringen som ju i ditt fall är scw-bild1w -
- eller stopp som du så fint definierat.
Hoppas att du hänger med!
:-)

På liknande sätt kan du använda både else och then i alla if-satser även om det
inte alltid är placeringen som du skriver in - kan vara placeringen eller
hänvisning till annan sub.

Fixa till sist subben åtminstone så godkänner jag sen.

/YRJA

>   Hejsan Yrja!
>  Här kommer lektion 18 a igen men någon liten ändring.
>  Jag kan ta bort dom andra tidshanterarna och bara ha en.
>  Jag tänkte bara att ifall man ville ha textboxen synlig när t ex bilden gått
> klart till andra sidan.
>  Kram Åsa

> 06:54:00

06:54:00