[vbs2] Re: [vbs2] Ingemo 13-A-4 ändrad igen

  • From: YRJA på VBScript.dk <yrja@xxxxxxxxxxx>
  • To: <vbs2@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 29 Dec 2008 15:20:14 +0100

Hej Ingemo!

Det finns något som är standard-läget - och i en tabell-cell är standard-läget (alltså om du inte uppger något) för vertical align =middle och för align=left - alltså det som läggs i en sån cell hamnar automatiskt utmed vänsterkanten och centrerat vertikalt.
Precis så som du har det alltså.
Eftersom du valt olika stora bilder så uppkommer det här lilla problemet men det är också väldigt lärorikt.

Du kan lösa det genom att i cellens tagg uppge hur du vill att innehållet ska centreras både horisontalt (align) och vertikalt (vAlign).
Testalite olika får du se vad du kan få till.

Glöm sen inte det här - för du kommer att ha nytta av det i en kommande uppgift.

:-)

Men - eftersom det här bara är skönhets-problem - att du inte är nöjd med hur det ser ut - så är det iallafall rätt gjort - du får mallen godkänd.

/YRJA

Jag har ändrat den och skickar in den igen. När jag har relativ position så
hamnar inte bilderna uppe i hörnet på tabellen utan rättar sig efter
föregående bild verkar det som.
/Ingemo

Lektion 13A-4 Rättad