[vbs2] Re: [vbs2] Anette ~ Lektion 17 C - rättad

  • From: "yrja" <yrja@xxxxxxxxxxx>
  • To: <vbs2@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 20 Feb 2006 01:17:33 +0100

Fungerar jättebra!!
Det där med storleken kan ha att göra med flera ting.
Ibland blir det inte bra helt enkelt.
Först trodde jag att det i det här fallet hade att gör med att du ökar
storleken med 2 px åt gången.
Sånt KAN göra att objektet blir en eller annan px för stor eller för liten

Men i vilket fall som helst så brukar jag se till att jag är på den säkra
sidan så när scriptet kommer till sista varvet så skriver jag inte att det
bara ska stoppa - istället skriver jag att när den nått rätt storlek så ÄR
storlekn den exakta storleken.
Alltså sätter in beräkningen bildH+border*2. Då blir det rätt även här i din
mall.