[softwareproject] Re: [SP] Uploading

  • From: Renze Droog <renzedroog@xxxxxxxxx>
  • To: softwareproject@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Sat, 3 Dec 2011 18:29:34 +0100

Goedenavond,

Ik weet niet wie de verantwoordelijke van FO is, dus stuur ik het aan
iedereen.

Het probleem is als volgt:
-Bij de upload FO voeg je scans aan een binding toe, terwijl bij de
definities staat dat bindings geen scans hebben, maar boeken wel (dus moet
je scans aan boeken toevoegen)

De problemen zijn voor de rest gebruiksvriendelijk en TO gericht
-In de huidige opzet is het niet mogelijk om verder te gaan met een upload,
doordat het niet te doen is om allerlei verbanden te gaan leggen tussen
dingen die nog niet compleet ingevuld zijn en scans die geupload zijn
-Alles in één formulier stoppen zorgt ervoor dat het langzaam wordt,
doordat je grote dingen kan toevoegen (één veld in extjs is niet één veld
in html; in extjs zit er veel omheen, verdere details zijn te diepgaand)

Hierdoor moest er een keuze gemaakt worden en die moest uitgewerkt worden,
zodat erover gecommuniceerd kon worden. We zijn tijdens het vergaderen
erover tegen nog meer (kleinere) problemen gelopen, dus hebben we in
overleg een opzet op het bord geschreven. Hier heb ik een foto van genomen
en deze heb ik omgezet naar pencil plaatjes (voor TO: daar zijn alle
mockups mee gemaakt). Dit was de beste optie in onze ogen om duidelijk te
maken wat de problemen zijn en hoe ze opgelost konden worden.

Als we de problemen in tekst moesten uitleggen aan FO, en deze ze moest
verwerken in het huidige design, had het meer tijd gekost, omdat de
problemen heel erg TO gericht zijn, en omdat wij er al over hadden
nagedacht. De mockups zijn slechts mockups, zonder verdere beschrijving
(behalve heel globaal en gericht op de problemen), dus er is nog genoeg aan
te FO-en.

TO heeft nog niets geïmplementeerd over deze nieuwe versie wat niet ook
gedaan moet worden in welke andere versie dan ook.

Ik zou graag z.s.m. commentaar willen ontvangen over de upload mockups en
de mogelijke problemen bij deze (en oplossingen hiervoor), zodat wij
hiermee verder kunnen gaan.

Renze

Op 2 december 2011 17:04 schreef Maarten Duren <
m.j.a.vanduren@xxxxxxxxxxxxxx> het volgende: