[softwareproject] [SP] Uploading

  • From: Maarten Duren <m.j.a.vanduren@xxxxxxxxxxxxxx>
  • To: softwareproject@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Fri, 2 Dec 2011 17:04:49 +0100

Heren en Dame,

De volgende tekst uit de notulen van TO:

*Upload moet significant worden aangepast, doordat de huidige opzet niet erg
gebruiksvriendelijk is en doordat het qua implementatie erg lastig te
realiseren is om
mislukte uploads te hervatten. Upload is daarom in 4 stukken gehakt: ‘Add
binding’, ‘Add
book’, ‘Edit binding’ en ‘Edit book’. Bij ‘Add binding’ kan alleen
informatie worden
ingevoerd. Hierna kan via ‘Add book’ oneindig lang boeken worden
toegevoegd, met per
boek een aantal scans. Het volgende boek kan pas worden toegevoegd als de
huidige scans
zijn geupload. Als er onderwijl iets fout gaat, wordt zoveel mogelijk
hersteld. Bij ‘Add book’
kan ook op ‘Finish’ worden geklikt, waarna de boeken en binding online
komen te staan.
Daarna kan bij ‘Edit binding’ in een lijst een book worden geselecteerd,
die daarna kan
worden aangepast via ‘Edit book’. Er kunnen bij ‘Edit binding’ ook boeken
worden
toegevoegd via ‘Add book’. Renze zal hier een nieuwe FO met een
flow‐diagram en een
aantal mockups van maken, zonder uitgebreide beschrijving. Daarna zal hij
de verschillende
views maken.*
*
*
*
*
Dit is erg slecht gevallen bij FO. Ik heb dit direct met Renze besproken,
even kort aan elkaar uitgelegd hoe en wat en waarom.
Het grote probleem is dat TO nu in feite een heel FO heeft omgegooid en
begonnen is met die implementatie, zonder ook maar iets aan FO te
communiceren.

Als TO problemen aan FO kwam melden en uitlegt, kan FO uitleggen waarom
bepaalde keuzes zijn gemaakt, waar niet van afgeweken mag worden, wat wel
beter mag, enzovoorts.
Zo hadden we samen heel snel tot een hele goede oplossing kunnen komen die
ook de klant zal waarderen, want die kennis ligt heel veel bij FO en heel
weinig bij TO.

*Dus, voordat TO dit allemaal gaat maken zou ik graag zien dat de problemen
en voorstellen met FO afgestemd worden!*
Zoals zo vaak gezegd: de klant wil liever de helft van de feature tip top,
dan alle features die niet aan hun wensen voldoen (hoe goed ze ook zijn!).

Bij verdere communicatie over dit punt mij graag op de CC.

Groeten,
Maarten