[SKRIVA] Twistennovell: Smygande om natten

  • From: "Anders Lindberg" <anders.lindberg@xxxxxxxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Mon, 8 Sep 2008 10:20:37 -0500

SMYGANDE OM NATTEN

(Avsett som twistend-novelltävlingsbidrag, alltså.)

Jag kände hur begäret bara ökade. Det var mitt i natten och månsken.

Om jag bara fick sätta tänderna i... Oh, jag bara måste få känna hur den
blodröda, härliga vätskan rinner nedför strupen, och vidare ut i mitt anemiska
blodomlopp.

Ingen verkade vara uppe i huset. Alla sov. Det var perfekt för min attack.

Jag smög mig fram i min svarta kappa. Ah! Där var en spegel. Bäst att undvika.
Om inte annat kunde det skramla ifall jag stötte ihop med den.

Jag kände en stickande och stinkande doft från köket. Jag hatar vitlök!

Tyst smög jag mig vidare. Snart var jag framme vid objektet. Jag sträckte fram
armarna...

...och öppnade barskåpet, slog upp en rejäl Bloody Mary och lät mig väl smaka.

/A.L.

anders.lindberg@xxxxxxxxxxxxxx

--
Be Yourself @ mail.com!