[SKRIVA] TV4 från "SciFi" World

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>, <sverifandom@xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 1 Dec 2010 02:24:48 +0100

Här direktlänk till TV4:s rapport från "SciFi" World i Älvsjö i helgen (ur
Nyhetsmorgon):

http://www.tv4play.se/nyheter_och_debatt/nyhetsmorgon?title=ronny_svensson_fran_scifi-massan&videoid=1147802

TV4 hade två inslag, och inslag 2 hittas efter detta via länken.
  Bl a intervjuas leksaks- och plastsamlaren Jesper Isberg som dragit igång
eländet.  Jag säger "eländet" därför att det är olyckligt att mediareportage om
science fiction så hårt förknippas med vuxna barn som klär ut sig, ler fånigt
och samlar på plastrymdskepp. (Ändå gillar jag t ex Star Trek eller ur-trion
Star Wars-filmer, så det är inte det!)
  Nå, halvintressant kan det väl vara att höra intervjun med Robert Englund,
känd som Freddie Krueger (samt även som Snälla Ödlan från TV-serien "V").

Om Ahrvids novellsamling Mord på månen: http://www.zenzat.se/zzfaktasi.html C
Fuglesang: "stor förnöjelse...jättebra historier i mycket sannolik
framtidsmiljö"!                                          -----