[SKRIVA] Re: Stonehenges mysterium löst!

  • From: Eva Florén <eva.floren@xxxxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Thu, 25 Sep 2008 21:03:35 +0200

Ställer mig oerhört skeptisk till den slutsatsen... även om Dänikens teorier är uppåt väggarna, har han inte som jag kommit fram till att det rör sig om en samlingsplats för alla planetens Jättefotingar (yetis osv) Skämt åsido, men det låter som ännu en av arkeologins gamla klassiska käpphästar - ser det ut som en kultplats på något sätt så Måste det vara en Kultplats. :) Tolkningen till att det är en helbrägdagöreleseplats går i samma stil enligt mig. Att det däremot har någon form av underliggande sanning (kultplats, helbrägdagörelse etc) är väl inte omöjligt. Men å andra sidan, vi i vår tid fascineras av monumentet, vad har man då inte gjort genom alla tider sedan den tiden då det byggdes? Hur förhåller det sig med dateringen av materialet? Och hur var det egentligen med alla gamla seder att dra smärtande lämmar genom hål i träd för att bli av med det.... hm... min skeptiskhet minskar inte med tanke på källan... Metro har ytterst begränsad information i sina artiklar, vilket inte borgar för fullständig helbild om man säger. :)

Eva
grundad 1997 * Info http://www.skriva.bravewriting.com eller skriva- request@xxxxxxxxxxxxx för listkommandon (ex subject: subscribe).