[SKRIVA] Re: [SKRIVA] Tävlingsförslag

  • From: "ahrvid@xxxxxxxxxxxx" <ahrvid@xxxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 18 Sep 2008 13:40:37 +0200 (CEST)

Från: mikael.s.eriksson@xxxxxxxxx
>Det som är svårt med teman är väl just att få dem tillräckligt smala för
>att ge inspiration men tillräckligt vida så dom inte låser allt i samma
>fålla. Kanske en kombination av två som varit uppe?
>
>  Drake + Ring
>
>Vad nu det kan leda till.
  Om jag förstod Birgitta rätt menade hon att hon kunde skriva om drakar,
under ämnet "ring" därför att drakar finns i Tolkiens värld.
  Har man bara ämnet "ring" kan det dessutom tolkas telefonmässigt, som "Ring
around the sun" (rymdkonstruktioner) och på andra sätt.
  Låter "ring" som ett bra ämne?
  Nämnas kan att ämnesanknytningen för SKRIVA-tävlingar brukar kunna tolkas
generöst; det skall finnas en koppling, men den kan vara svag.