[SKRIVA] Re: [SKRIVA Tidig finl'ndsk science fiction

  • From: "Bertil Falk" <zenzat@xxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 23 Jul 2010 22:22:22 +0200

Tjing!
Johan Krooks bok finns att köpa för 15.000 kronor på nätet.
Lite dyrt, så jag har idag för en dryg hundralapp fått den fotokopierad på
i UB i Lund.
Den engelske flygaren kom inte förrän 1762. året efter Bellmans Månan.
Krook tycks ha studerat i Upsala och Åbo.
Boken är tryckt I Stockholm hos Lorentz L Grefing 1741.
Okänd utgivare.
Sarah Ljungquists DEN LITTERÄRA UTOPIN OCH DYSTOPIN I SVERIGE 1734-1940
(Gidlunds 2001) INNEHÅLLER ETT OCH ANNAT INTRESSANT.
bERTIL