[SKRIVA] RE: [SKRIVA] Re: [SKRIVA] Tävlingsbidrag; en god affär

  • From: Tobias Holmgren <holmgren.tobias@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 12 Sep 2008 19:51:44 +0200

Ja se där, alltid lär man sig någonting nytt! 'Affärsängel' var ett ord jag
aldrig någonsin hade hört förut, men en snabb googling avslöjade en helt okänd
värld av företagsekonomi och "business-slang". Magin försvann lite, men bara
lite - det är fortfarande en bra novell, en av de bättre i tävlingen till och
med.

Date: Fri, 12 Sep 2008 19:44:50 +0200
From: mikael.s.eriksson@xxxxxxxxx
To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
Subject: [SKRIVA] Re: [SKRIVA] Tävlingsbidrag; en god affär

Den den 12 september 2008 10:54 skrev Jonas Åkerlind
<jonas.akerlind@xxxxxxxxxxxx>:

En god affär.

 Jag tyckte att den här var en av dom bästa hittills, kanske den bästa. Det jag
gillade
med den var att den fungerar även som vanlig novell i stället för att anstränga
sig för att bli just en twistend novell. (Som till exempel min egen.)

Däremot tyckte jag att början var lite sämre än slutet. En affärsängel är för
mig en rik privat person som investerar i nystartade företag inte bara köper
produkter från dem. Om det var en referens till klassiska änglar så fungerade

den inte för mig. Varför inte göra köparen till en klassisk sniken handelsman?

/Mikael

Hetaste modetipsen & härligaste skönhetstesterna!
http://salongk.msn.se/