[SKRIVA] Re: [SKRIVA] Re: [SKRIVA] Re: [SKRIVA] Åldersdiskriminerande skräcknovelltävling

  • From: Alexander Stamou <alexander.stamou@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Sun, 16 Oct 2011 22:32:49 +0200

Jag tycker inte heller att det blir överdrivet exkluderande. Det beror
helt på proportionerna och syftet. Om det bara anordnades
skrivtävlingar för treåringar, för att ta ett extremt exempel, skulle
jag säga att det var extremt ickefunktionellt. Men en viss andel
riktade mot ungdomar kan vara vettigt, om man vill låta dem tävla på
sina villkor. Ungdomar är som bekant i allmänhet inte särskilt
kompetenta i något annat avseende än att vara ungdomar, och därmed
skulle konkurrensen med oss vuxna bli förödande för de små liven. Hö
hö. Jag vet inte när jag gick över till ironi, det började som
allvar...

/A