[SKRIVA] Re: [SKRIVA] Re: [SKRIVA] Re: [SKRIVA] Re: [SKRIVA] Till försvar för infoinnehav

  • From: "Robert Andersson" <70264andersson@xxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sat, 30 Apr 2011 00:43:10 +0200

From: "Göran Jansson" <jansonsfrestelse@xxxxxxxxx>
> 1987 som han måste ta bort ur arkivewt i så fall, Robert. För om det som
> John Henri Homberg har skrivit är förtal och förolämpning så är verkligen i
> så fall det Ahrvid har skrivit det också. Han använder ju ord som
> urkundsförfalskare, tjuvar och så vidare och anklagr för grov brottslighet.

Jag vet. Det jag kommenterade var att du antydde att det bröt mot
yttrandefriheten att Ahrvid
plockade bort den där "infon" ur arkivet. Men det har han som moderator rätt
att göra
om han upplever det som kränkande för honom själv eller andra.
Det är hans lista... Om någon stövlar in i ditt hus och sätter upp ett
plakat där det står negativa saker har du rätt att riva ned det plakatet. Det
är inget brott
mot yttrandefriheten eftersom det är ditt eget hus!

> Det finns en skillnad i att i alla fall en del av det John Henri Holmberg
> tar upp faktiskt är dömt i domstol och såna uppgifter är offentliga och
> Ahrvid är dömd skyldig för stöld av en sf-magasin-upplaga.

Men det har inte med saken att göra. Den typen av texter, där en person utmålas
på ett
väldigt negativt sätt kan (eller rentav bör) tas bort.

> Om Ahrvid har rätt i vad Bellis och Holmberg skulle ha gjort måste det också
> vara
> preskriberat enligt lagen eftersom det är 25 år sen och dom är inte dömda i
> någon domstol heller.

Som jag förstår det så går det inte att bevisa vare sig det ena eller det andra
eftersom omröstningen skedde muntligt. Då
blir diskussionen meningslös. Utan ett sätt att verifiera omröstningen så blir
det bara tomma ord.

Jag förstår att bägge sidor känner sig kränkta, etc, etc, men så är det ju
alltid i "fejder". Frågan är ju varför du går in i ett
bråk som inte är ditt eget. Det där är väl inte ditt problem...

/R