[SKRIVA] Re: [SKRIVA] Re: [SKRIVA] Linda Skugge: "E-boken slår mot bokens posörer"

  • From: Mikke Schirén <mikkeschiren@xxxxxxxxx>
  • To: "skriva@xxxxxxxxxxxxx" <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 22 Sep 2011 21:22:40 +0200

Det där är ju bara en bråkdel som du nämner och de flera av dem är i första
hand inte ens främst författare eller POETER. Skugge skriver ju som om alla
författare och POETER är posörer. Och det är ju en direkt lögn. Det finns
tusentals författare i det här landet och en stor del av dem skulle säkert bli
helt skräckslagna av att förekomma i offentliga sammanhang. Jag tror att de
flesta skriver för att de vill berätta, inte för att de vill posera.

/Mikke

Mikke Schirén
mikkeschiren@xxxxxxxxx
0702024961

22 sep 2011 kl. 20:46 skrev Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>:

> Mikke:
> Tja, några förslag: Björn Ranelid, Jan Guillou, Lars Norén, Evert Taube (oj
> oj - han kunde knappt röra sig utan poser!), Oscar Wilde (om vi går
> tillbaka), Göran Greider, Ingmar Bergman (definitivt! - han var ju även
> författare) och inom sf-världen t ex Harlan Ellison, Sam J Lundwall kanske,
> John Brunner hade sådana drag...ja, några namn från toppen av skallen. Folk
> som försöker projicera en viss attityd och stil på sin omgivning, som man har
> en känsla av är en hel del skådespel (poserande). Och håller med om det
> [...]
SKRIVA - sf, fantasy och skr�ck  *  �ldsta svenska skrivarlistan
request@xxxxxxxxxxxxx f�r listkommandon (ex subject: subscribe).