[SKRIVA] Re: [SKRIVA] Re: [SKRIVA] Könsrollstänk i sf-världen

  • From: Anna Andersson <fairylove.91@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Thu, 29 Mar 2012 19:31:24 +0200

*Enligt min mening har inte "mångfald" inom kulturproduktion något
egenvärde, iaf inte "mångfald" som saknar förmåga att överleva på egna
meriter. *
Säger du inte emot dig själv? "Saknar förmåga att överleva på egna
meriter". Om Peter Dalle nu behöver stöd från Filminstitutet så saknar han
väl ändå förmåga att överleva på egna meriter? Vill han så gärna göra sin
"ganska hyllade" film så kan han väl starta en insamling... Ger folk pengar
för det så behöver han inte Filminstitutet, och varför ska han då hålla på
och klaga? Vill han så gärna ha pengar från Filminstitutet kan han väl byta
kön och se om det gör någon skillnad. Jag tvivlar starkt på det.